• 0803-2020

Vilka är de tekniska kraven för produktförpackningar?

För att garantera säkerheten för varor i cirkulationsprocessen, bör förpackningen har en viss styrka, fast, fast och hållbara. För olika transportsätt och transportmedel, de motsvarande förpackningsbehållare och teknisk behandling bör också ively användas. Kort sagt bör hela förpacknings vara lämpliga för lagring och transport förhållanden och hållfasthetskraven på området för cirkulation.

• 0703-2020

Vilka är de typer av produktens förpackning?

Det finns många typer av produktens förpackning. Klassificering och typer av gemensam produktförpackningar är som följer.

• 0603-2020

Vilka egenskaper produktens förpackning?

Commodity förpackning har två egenskaper: attribut och handelsvara. Förpackningar är ett tillbehör till dess innehåll; produktens förpackning är en speciell råvara fäst till innehållet i den produkt, som har värde och bruksvärde; Samtidigt är det ett viktigt medel för att inse värdet och bruksvärde av innehållet.

• 0503-2020

Förpackningselement-formfaktor

Formfaktorn är formen på bildskärmsytan på produktens förpackning, inklusive storlek, storleken och formen på visningsytan. Det finns tre vanliga former i vårt dagliga liv, naturliga former, konstgjorda former och enstaka former. Det är nödvändigt att hitta en lämplig form för något slag, det vill säga att kalla något med en gemensam regel en abstrakt formulär.

• 0403-2020

Vilken roll av produktens förpackning design?

Rollen av förpackningsdesign är att skydda produkten, försköna produkten och marknadsföra produkten. Det är också en teknisk och konstnärliga medel för att öka det kommersiella värdet av produkten. Förpackningar är ett beroende av produkten och ett viktigt medel för att inse värdet av produkten.

• 0303-2020

Innebörden av breda förpackningar

Förpackning syftar på behållarna, material och tillsatsmaterial som används i enlighet med vissa tekniska metoder för att skydda produkter, underlätta transport, och främja försäljningen under cirkulationsprocessen. Man hänvisar också till de drift verksamhet att applicera vissa tekniska metoder i processen av behållare, material och tillsatsmaterial som används för att uppnå ovanstående syfte.

• 2702-2020

Den smala begreppet förpackning

Förpackningar är det allmänna namnet på behållaren, material och tillsatsmaterial som används för att skydda produkten i cirkulationsprocessen, underlätta transport och främja försäljningen.

• 2602-2020

Gör din design vackrare

Folk gillar snygga saker och köpa snygga produkter gör att människor mår bra. Även om detta foto togs från en annan vinkel, är "fågeln" tepåse på fotot också mycket intressant. Det flyter vackert i tekopp, precis som flygande, vätskande ett slags lugn.

• 2502-2020

Vad produkten är, vad förpackningen gör

Sammansättningen av produkten anges i förpackningen.

• 2402-2020

Makeover förpackningsdesign

Själva produkten är oföränderlig, men det doesn''t betyda att du '' t ändra det, kan du vara kreativ i produktens utseende. jag