• 1409-2020

Vilket av pappersförpackningarna har bättre tätning?

Numera finns det olika typer av förpackningar, och förpackningar med goda tätningsegenskaper finns i överflöd. Med den allt svårare miljöskyddssituationen gynnas pappersförpackningar av marknaden. Som pappersförpackning har pappersburkar också fått uppmärksamhet på marknaden. Så i pappersburkförpackningen, finns det någon förpackning med bättre täthet?

• 1109-2020

Kan burkar av sammansatt papper endast användas för mat?

Kan burkar av sammansatt papper endast användas för mat? Naturligtvis inte, hur kan en sådan bra produkt ha begränsningar. Sammansatta pappersburkar har god tätningsprestanda, vattentäta och fuktsäkra effekter och är mycket lämpliga för livsmedelsförpackningar, eftersom de flesta livsmedel behöver förvaras i fuktsäker förvaring och det finns vissa krav på tätheten hos förpackningen. Därför rekommenderas att livsmedelsindustrin väljer burkar av sammansatt papper.

• 0909-2020

Medaljutmärkelser! Nationell hjälte, nationell artighet

Den nationella berömskonferensen för att bekämpa den nya koronar lunginflammationsepidemin hölls storartat i Folkets stora hall i Peking den 8 september klockan 10.

• 0309-2020

Förpackning i internationell handel

Förpackning är design och produktion av en fysisk behållare för en produkt, som faktiskt blir en del av produktens totala nytta. Konsumenten ser ofta förpackningen och innehållet som en helhet och köpbeslut påverkas av förpackningen.

• 3108-2020

Grön förpackning

För närvarande startade världen en Green Storm för att skydda miljön och bevara naturresurser. Designkonceptet, materialjon, produktionsteknik, produktprestanda, avfallshantering och andra områden rör sig alla i riktning mot grön förpackning. tillämpa den moderna känslan av sparsamhet bland förpackningsdesignen är en ny uppgift. Vi bör byta från råvarujon, processutrustning, produktionslinje, utveckling, cirkulationsförsäljning, avfallshantering, samt utnyttjande av hela produktionens livscykel Specifikt bör gröna förpackningar ha dessa betydelser nedan. Förpackningsminskning - För att uppfylla funktionernas villkor, såsom skydd, bekvämlighet och marknadsföring etc.,

• 2408-2020

Utvecklingen av förpackningar

Förpackningar som vi känner till det idag är resultatet av en lång utvecklingsprocess. Primitiva människor konsumerade vanligtvis mat när de fann det.De var självförsörjande, så det fanns lite behov av förpackning av mat.De tidigaste fartygen och behållarna tillhandahölls av naturen själv i form av djurskinn, snäckor och kalebasser. Senare innebar uppfinningen av keramikhjulet att tillverkningen av enkla lergodskrukor blev mer sofistikerad. Träfat blev populära under medeltiden eftersom de kunde användas för att lagra olika typer av mat, inklusive vätskor som öl eller vin, och var mycket mindre ömtåliga än glas- eller lergodsbehållare.

• 1008-2020

Förpackningstyper

Förpackningar kan betraktas som av flera olika typer. Exempelvis kan ett transportpaket eller distributionspaket vara fraktbehållaren som används för att skicka, lagra och hantera produkten eller inre paket. Någon identitet som ett konsumentpaket som är riktat mot en konsument eller hushåll. Förpackningar kan beskrivas i relation till den typ av produkt som förpackas, såsom förpackningar för medicintekniska produkter , kemisk bulkförpackning, receptfria läkemedelsförpackningar, livsmedelsförpackningar för livsmedelsförpackningar, läkemedelsförpackningar etc.

• 2707-2020

Vad är förpackningen?

Förpackning är vetenskapen, konsten och tekniken för att omsluta eller skydda för transprt, distribution, lagring, försäljning och slutanvändning. Förpackningar avser också processen för design, utvärdering och produktion av paket.

• 2307-2020

Vilka är de strukturella egenskaperna hos burkarna?

Lättöppna lock är ett lock med en dragring som används för att täta burkar och tillhör metallförpackningsprodukter. Den är mestadels gjord av aluminium eller plåt, och har en mängd olika storlekar, lämplig för järnburkar, aluminiumburkar, kompositburkar, PET-plastburkar och pappersburkar. Det finns två typer av lättöppna lock: runda och icke-cirkulära. Formade lättöppna lock refererar till icke-cirkulära lättöppna lock, såsom ovala, fyrkantiga, hästsko osv. Burkar kan användas för att förpacka mat, som också används allmänt på marknaden.

• 1707-2020

Vilken typ av tätning är bättre i pappersförpackningar?

Numera finns det många typer av förpackningar, och det finns många paket med bra tätning på marknaden. Med den allt svårare miljöskyddssituationen gynnas pappersförpackningar av marknaden, och pappersburkar, som en slags pappersförpackning, har också fått marknadsuppmärksamhet. Så finns det några förpackningar med bättre lufttäthet i pappersburkförpackningar? Här vill vi berätta något om våra pappersburkar.