• 2804-2020

Faktorer för tekniska krav för nya produkter inom förpackningsdesign

Med utvecklingen av den mänskliga civilisationen dyker ständigt upp nya produkter. Vissa nya produkter involverar områden som människor aldrig har varit involverade i tidigare, till exempel mikroelektronik, superledare, biologiska genprodukter, nanoteknik, etc.

• 2404-2020

Nya former av förpackningsdesign

Utvecklingsprocessen för förpackningsdesign är också utvecklingsprocessen för förpackningsform. Varje förpackningsperiod har sitt utmärkande märkesavtryck. Utvecklingen av förpackningsform återspeglar också utvecklingen av mänsklig civilisation och teknik, produktionen av nya produkter och förändringen av konsumtionsformen.

• 2304-2020

Utveckling av miljövänliga förpackningar

I mänsklighetens tidiga dagar genomfördes den snabba ekonomiska utvecklingen genom att plundra naturresurser utan att tveka. Mänskligheten hämndes också. Miljönedbrytning, frekventa naturkatastrofer och onormala klimat alla direkt hotade människors överlevnad och råvaror Anledningen till att förpackningar kallas "skräpkultur" av alla är på grund av forskning och utveckling av förpackningar och förpackning av alternativa material, återvinning av avfallsförpackningar har varit utvecklats och en ny industri har bildats.

• 2204-2020

Utveckling av plastförpackningar

1936 blev plastfilmens termoformningsmetod värmekrympförpackningstekniken för köttmat. Senare kombinerades vakuumtekniken för att förlänga köttmatens hållbarhet. Utvecklingen av plastgjutningsteknik, med dess kostnadsfördel, är inte ömtålig. Sådana egenskaper har gradvis ersatt många glasflaskförpackningar. Dessutom har den ursprungliga metallpressbara slangen också gradvis ersatts av drycker i plast.

• 2104-2020

Utveckling av glasförpackningar

Ursprunget för glas och Egypten. Så tidigt som på 1500-talet f.Kr uppfann det forntida egyptiska vinet metoden för att producera glasbehållare med hjälp av het stenmetoden.

• 2004-2020

Utveckling av kartongförpackningar

Pappersförpackningar är mycket enkla att forma och dess form förändras efter marknadens efterfrågan. Det är lätt att implementera i tid. Till exempel: använda takfönster på förpackningen. År 2015 har Kinas pappersproduktmarknad stor potential.

• 1704-2020

Efterfrågan på marknadskonkurrens - kontinuerlig anrikning av förpackningsformer

Den historiska utvecklingen av industriförpackningar är inte bara utvecklingen av förpackningsmaterial och tillverkningsprocesser utan också historien om kontinuerliga förändringar i förpackningsformer för att anpassa sig till förändringar i marknadskonkurrensen.

• 1604-2020

Utvecklingen av varucirkulationen - bildandet av förpackningsindustrialisering

Med utvecklingen av humanvetenskap och teknik, särskilt efter den europeiska industriella revolutionen, har kommersiella cirkulationsmetoder utvecklats kraftigt. Framväxten av havstransporter och järnvägstransporter, så att den efterföljande utvecklingen av vägar och lufttransporter har utvidgat omfånget för varumärkescirkulationen till hela världen, under sådana omständigheter måste förpackningar industrialiseras för att tillgodose behoven hos varucirkulationen och den gradvisa förändringen i försäljningen metoder.

• 1504-2020

Uppfinningen av papperstillverkning och tryckteknik är utvecklingen av förpackningsteknik och material

Papperstillverkning är en av de fyra stora uppfinningarna i det forna Kina. Uppkomsten av papper har gradvis ersatt dyra förpackningsmaterial som siden, brokad, etc. På 1800-talet har papperstillverkningstekniken gjort stora framsteg, vilket möjliggör en stor mängd tryckning på kort tid Kopiering blir möjlig.

• 1404-2020

Framväxten och utvecklingen av företaget - förkroppsligandet av förpackningsfrämjande funktion

Utvecklingen av handeln har lett till konkurrens inom handeln, och köpmännen har främjat utseendet och utvecklingen av varumärken och förpackningar för att bibehålla deras produkters trovärdighet.