• 0704-2020

Varför ska vi studera konsten att produktens förpackning och dekoration?

Det är praktiskt eftersom det är designade och producerade för att skydda, klä upp och främjande av varor. Utan detta ändamål finns det ingen sådan konst. Dessutom är kombinationen av det och specifik industriell teknik säger att det är konst eftersom den använder målning, kalligrafi och andra konstnärliga medel för att skapa en speciell typ av skönhet, det vill säga toner och mönster som försköna råvaror.

• 0304-2020

Keramik era av förpackningar

Ursprunget till keramik i vårt land är mycket tidigt. År 1962, keramik ojordade mer än 8000 år sedan i Xianren Cave, wannian, Jiangxi. Speciellt i slutet av perioden för det nya eran, har tekniken för att göra keramik nått en mycket hög nivå. Människor använder naturliga röda Järnmalms pigment och mangan pigment rita mönster på keramik och bränna dem i utsökt färgade keramik.

• 0204-2020

Den ursprungliga formen av förpacknings en behållare i strävan efter skönhet

Från begreppet förpackning i dag, kan en container inte betraktas som en sann förpackning, men det har vissa grundläggande funktioner av förpackningar, såsom att skydda skyddsobjekt, bekväm användning och bär, etc. och utveckling historia av behållare är ganska lång tid det har också främjat produktionen av förpackningar.

• 0104-2020

Den funktion och form av förpackning

Från utveckling och utvecklingen av förpackningar, kan vi tydligt se fotavtryck av mänsklig civilisation och framsteg. Förpackningsdesign som en kulturell form av mänskliga civilisationen. Att förstå dess utveckling och evolution har mycket praktisk betydelse för dagens s designarbete.

• 3103-2020

Väsentliga delar i förpackningsdesign

Materialet elementet är strukturen och texturen hos ytan av det material som används vid förpackning av produkten. Det påverkar ofta den visuella effekten av produktens förpackning. Den bästa effekten av produkten kan uppnås genom att använda olika ytförändringar eller ytformer av materialet. Förpackningsmaterial, antingen papper eller plast Material, glasmaterial, metall material, keramiska material, bambu och trämaterial och andra kompositmaterial har alla olika textur mekanismeffekter. Med hjälp av olika material och korrekt kombinera och konfigurera dem kan ge konsumenterna nyhet, kyla, eller lyx. Det känns att det väsentlig del är en viktig länk i förpackningsdesign, och det direkt påverkar övergripande funktioner och ekonomiska kostnaderna för förpackning, produktions- och bearbetningsmetoder samt återvinning och bortskaffande av förpackningsavfall.

• 2703-2020

Textdesign för Packaging Design

Texten är en symbol som förmedlar tankar, utbyten känslor och information uttrycker innehållet i ett visst ämne, varumärket, produktnamn, förklarande text, reklamtext, och tillverkare, företag eller Försäljningsenhet på produktförpackningen. Det återspeglar det centrala innehållet i förpackningen och designar förpackningen.

• 2603-2020

Vad du behöver veta om färg design

Färg designen intar en viktig position i förpackningsdesign. Färg är en viktig faktor för att försköna och lyfta fram produkter. Användningen av förpackningar färg är nära besläktad med hela konceptet att måla utformning och sammansättning. Förpacknings färg kräver plattas och utjämning. Detta är en hög grad av filtrering och raffinering av färg. Den är baserad på människor "associationer och vanor. Det är mycket överdrivna och missfärgad. Det är en hjälp av förpackningsmannen. Samtidigt måste färgen på förpackningen också vara föremål för process, material, användning och begränsningar på försäljningsområden.

• 2503-2020

Vad är dekorativa grafik?

Dekorativa grafik delas in i två typer: Figur och abstrakta metoder. Siffror av figurer, landskap, djur eller växter kan användas som förpackning symboliska grafik för att ange innehållet och attribut av förpackningar. Abstrakta metoder används mest för frihand, med hjälp av abstrakta punkter. De geometriska mönster av linjer och ytor, färgblock eller textur effekter utgör ritningar. De är kortfattade, iögonfallande och har en formkänsla. De är också de viktigaste uttrycken för förpackning och dekoration. Vanligtvis är det konkreta former och abstrakta uttryck är inte oberoende i förpackning och dekoration design. Kombineras.

• 2403-2020

Vad är fysiska grafik?

Använda målningstekniker, fotografiska porträtt, etc., är målning huvud manifestation av förpackningar och dekoration design. Ritningar görs enligt behov den totala förpackningskoncept och servera varorna. Jämfört med kamera foto, har egenskaper valfrihet, förfining och generalisering, är målning mycket intuitivt och har roligt. Det är ett sätt att sprida kunskap, försköna och sälja produkter.

• 2303-2020

Grafisk design för förpackningsdesign

Grafiken i förpackning och dekoration avser främst bilden av produkten och andra till dekorativa bilder. Eftersom formspråk, grafiken är att uttrycka de inre och yttre delar av bilden, och för att förmedla information till konsumenterna i form av visuella bilder. Grafiken i förpackning och dekoration avser främst bilden av produkten och andra till dekorativa bilder. Eftersom formspråk, grafiken är att uttrycka de inre och yttre delar av bilden, och för att förmedla information till konsumenterna i form av visuella bilder.